عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: مقامات آمریکا فقط شعار آ‌زادی سر می‌دهند اما در عمل چنین چیزی نیست.

یمحمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به صدور قطعنامه‌ای از سوی مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از ناآرامی‌ها اخیر کشورمان به بهانه حمایت از آزادی بیان مردم ایران، اظهار کرد: همواره یکی از راهبرد‌های اساسی آمریکایی‌ها، مقابله با نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر کاری برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی کردند اما شکست خورند، ادامه داد: برخی از اقدامات آمریکا علیه ایران چون حمایت از عراق در جنگ تحمیلی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس، حمایت از منافقان و ترور بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان و همچنین تشدید تحریم‌ها، موید ستیز آنان با نظام جمهوری اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: مقامات آمریکا فقط شعار آ‌زادی سر می‌دهند اما در عمل برای شهروندان خود این حق را قائل نیستند.

وی با بیان اینکه حق آزادی بیان به طور کامل در کشور ما وجود دارد، افزود: آزادی بیان به این معنا نیست که معترضان پرچم و منابع ملی کشور را به آتش بزنند. سوال ما از دولتمردان آمریکا این است که اگر شهروندان این کشور هم به اموال عمومی آمریکا آسیب بزنند، آیا باز هم از آزادی بیان حمایت می‌کنند؟

جمالی خاطرنشان کرد: اغتشاش‌های اخیر ایران در اتاق فکر آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی سازمان‌دهی شده بود و چون این بار هم شکست خورند، مجبورند قطعنامه‌های این چنینی صادر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ دی ۱۳۹۶
مرگبر امریکا . شیطان برگ امریکاست
آخرین اخبار